Časté dotazy na Dovln.cz

Časté dotazy

Jak nejlépe vyhledat zájezd?

Jaký je postup při objednání zájezdu?

Za jak dlouho po odeslání objednávky mě budete kontaktovat?

Jaký je způsob placení zájezdu?

Jak je to se slevami a různými akcemi cestovních kanceláří?

Jak často aktualizujete nabídky?

Proč se mám na vašich stránkách zaregistrovat?

Co znamená, když je u zájezdu napsáno "Na dotaz"?

Do jakých zemí potřebuji vízum a jak ho vyřídím?

Jak postupovat v případě lékařského ošetření v zahraničí?

Kdo je infant?

Co je základní palivový příplatek?

Co znamená fakultativní výlet?

Co znamená soft all inclusive, light all inclusive, ultra all inclusive, dine around..?

Co znamená plážový servis?

Jaký je rozdíl mezi studiem a apartmánem, jaké jsou typy ubytování?

Jaký je rozdíl mezi twin a double pokojem?

Co to je francouzské lůžko?

Co znamená když je uvedena délka zájezdu 1 den?

Co je kontinentální snídaně? Jaké jsou typy snídaní?

Co znamená cestovní pojištění C2C Asistent?

Co znamená Fly and Drive (Fly & Drive)?

Jaké mám dát bakšišné a je to povinné?

Jsem jiné národnosti než ČR, mohu s vámi cestovat?

Do zahraničí cestujeme s vnoučaty. Jaké potřebujeme doklady?

Jak nejlépe vyhledat zájezd?

V našich vyhledávačích můžete zvolit řadu kritérií, podle kterých se dá zájezd vyhledat. Čím více kritérií zadáte, tím více se hledání zúží a bude rychlejší.
Pokud vyhledávač nic nenajde, nebo najde málo, zkuste zrušit nějaké kritérium (např. letiště nebo destinaci) a dejte znovu vyhledat.
Ujistěte se také, že hledáte ve správném vyhledávači. Náš web obsahuje několik různých vyhledávačů (vyhledávače akčních nabídek, různých typů zájezdů, apod.) :

Různé vyhledávače

Pokud si nejste jisti, hledejte v hlavním vyhledávači, který obsahuje všechny nabídky. 
Výsledky hledání se automaticky řadí podle ceny zájezdu od nejlevnějších po nejdražší. Pokud chcete přednostně vypsat ubytování na pláži, zvolte Seřadit výsledky podle: Přímo na pláži.

Ubytovací kapacity, které jsou přímo na pláži nebo v daném místě nejblíže k moři, jsou označeny ikonkou .

U každého vybraného hotelu nebo vilky si můžete  zobrazit všechny dostupné termíny, informace o ubytování a fotogalerii. U konkrétního termínu máte navíc kalkulačku ceny s možností odeslání nezávazné objednávky. Informace ke konkrétnímu termínu zobrazíte po kliknutí na "...vybrat".

Jaký je postup při objednání zájezdu?

Nezávaznou objednávku vytvoříte vyplněním a odesláním formuláře. Množství nezávazných objednávek není nijak limitováno, ale prosíme vás, abyste objednávali zájezd pouze pokud máte alespoň předběžný zájem o jeho koupi.

Po odeslání objednávky vám automatický systém zašle potvrzující e-mail na vámi uvedenou e-mailovou adresu. Proto prosím pečlivě zkontrolujte, zda jste emailovou adresu zadali správně. Okamžitě po obdržení vaší nezávazné objednávky ověříme u pořádající CK, zda je termín volný, jaká je jeho aktuální cena včetně všech slev a provedeme předběžnou rezervaci. Rezervace je většinou platná několik dní, u last minute několik hodin. Potom vás kontaktujeme emailem, ve kterém vám sdělíme konečnou cenu zájezdu a termín, do kdy trvá předběžná rezervace. Do té doby se musí vyřídit vše potřebné.

Pokud se rozhodnete, že zájezd koupíte, sdělíte nám všechna data potřebná k sepsání Smlouvy o zájezdu. Vyplněnou Smlouvu o zájezdu, spolu s ostatními doklady (Pojištění CK proti úpadku, Všeobecné obchodní podmínky CK, Katalogový list zájezdu, Podmínky cestovního pojištění apod.) vám pošleme emailem ke kontrole a k podepsání. Ve Smlouvě o zájezdu bude také uveden způsob placení. Zkontrolovanou a podepsanou Smlouvu o zájezdu odešlete mailem, nebo faxem zpět, spolu s dokladem o zaplacení zálohy (kopie výpisu, potvrzení z internetbankingu, kopie složenky).
Více na Obchodní podmínky Dovln.cz.

Za jak dlouho po odeslání objednávky mě budete kontaktovat

Číslo zájezduPo obdržení objednávky vám přijde automatický potvrzovací e-mail. Ihned ověřujeme, zda je požadovaný zájezd volný, zjišťujeme aktuální cenu a provádíme nezávaznou rezervaci. Poté vás mailem, nebo telefonicky kontaktujeme. Většinou to bývá zhruba do 60 minut. V hlavní sezóně se tato doba může prodloužit. U kapacit na vyžádání může potvrzení trvat až 3 pracovní dny. Nemusíte se však obávat toho, že by vaše objednávka „stála ve frontě“ zbytečně dlouho, nebo byla přeskočena jinými klienty, kteří si objednali po vás. Při plánování dovolené mějte pouze na paměti, že některé zájezdy jsou v určitých termínech hodně žádané, a že v tomto případě platí „kdo dřív přijde, ten jede“ :-). Je zcela běžné, že dobré hotely jsou vyprodány na celou letní sezónu již v zimě.

TIP!: Poznamenejte si číslo vámi vybraného zájezdu (je uvedeno v detailu každého termínu nad cenou) a použijte ho při komunikaci s námi. Urychlíte tím jednání.

Jaký je způsob placení zájezdu?

Platební podmínky jsou vždy uvedeny ve Smlouvě o zájezdu. Nikdy neplatíte nic před jejím podpisem !

Většinou platí, že u zájezdů s odletem (odjezdem) za déle než 35 dní, se platí záloha 50% z celkové ceny. Záloha musí být uhrazena do doby platnosti nezávazné rezervace.
Doplatek je nutno uhradit nejpozději 35 dní před nástupem na zájezd. U zájezdů začínajících za méně než 35 dní se platí 100% ceny ihned v den podpisu smlouvy.

Zejména v době platnosti first minute slev však mohou být zálohy dočasně snížené a platba rozdělena na více splátek.
Viz také Obchodní podmínky Dovln.cz.

Jak je to se slevami a různými akcemi cestovních kanceláří?

Věrnostní bonusy, akce děti zdarma, slevy za včasný nákup, first minute, last minute, fakultativní výlet zdarma, třetí osoba zdarma atd., zkrátka všechny slevy, které daná CK nabízí, dostanete i u nás. Provizní smlouva nás zavazuje k tomu, prodávat zájezdy za stejnou cenu a za stejných podmínek jako pořádající CK. Takže pokud jste například několikrát vyjeli se stejnou cestovkou a máte nárok na věrnostní slevu, dostanete ji, i když si zájezd objednáte u nás.

Slevové programy cestovek bývají mnohdy velmi složité a spočítat si správně cenu může být obtížné. Nechte tuto práci na nás a budete mít jistotu, že získáte maximální možnou slevu.
Některé vybrané akce a slevy najdete zde: Akce a slevy

Jak často aktualizujete nabídky?

To záleží na softwarovém řešení jednotlivých cestovních kanceláří. S některými ck jsme propojeni online, u dalších se data automaticky aktualizují každou hodinu, u jiných několikrát za den a u těch nejmenších jednou denně (většinou v 5:00 ráno). 

Proč se mám na vašich stránkách zaregistrovat?

Na stránkách Dovln.cz se můžete registrovat pro dvě různé služby:

A/ NOVINKY (NEWSLETTER)

Registrace Novinek: zde se přihlásíte k odběru našich nepravidelných Novinek (Newsletter), ve kterých vás čas od času emailem informujeme, co je u nás nového, jaké máme zajímavé akční nabídky apod. Z odběru Novinek se můžete kdykoli odhlásit.

Chci odebírat Novinky

B/ MŮJ ÚČET ZÁKAZNÍKA

Zaregistrovat Můj účet: po registraci si můžete nastavit přesně na míru jaké od nás chcete automaticky dostávat nabídky zájezdů, kdy a jak často je chcete dostávat apod. (např. Egypt - Hurghada, 5* hotel, all inclusive, odlet z Prahy mezi 14.7. - 18.7., na 15 dní, zasílat každý druhý den pouze v únoru). Neuteče vám nic co vás zajímá.

váš účet je propojen s objednávkou, takže se všechny vaše kontaktní údaje automaticky vloží do poptávkového formuláře.

Účet je také propojen se schránkou zájezdů, takže zájezdy uložené ve schránce budete mít k dispozici bez ohledu na to, z jakého počítače na naše stránky přicházíte. 

Chci si zaregistrovat svůj účet
Návod krok za krokem jak se zaregistrovat a jak si nastavit zasílání nabídek přímo na míru

Co znamená, když je u zájezdu napsáno "Na dotaz"?

Zájezd, který je tzv. "na dotaz, na zpětné potvrzení, nebo na vyžádání", je takový zájezd, u kterého nemá CK dopředu garantováno (nasmlouváno) ubytování. V tomto případě je většinou nutné nejdříve sepsat Smlouvu o zájezdu a provést platbu. Poté se musí ubytování vyžádat u partnera CK (např. hotelu, zahraniční kanceláře, majitele vily apod.). CK může vyžadovat zaplacení až 100% ceny zájezdu v den podepsání smlouvy, tedy ještě před rezervací zájezdu, protože pokud je rezervace úspěšná, stává se ihned závaznou a vztahují se na ní okamžitě storno podmínky CK. Pokud zákazník platí při podepsání smlouvy pouze zálohu, musí ihned po potvrzení rezervace uhradit doplatek. Jestliže je rezervace neúspěšná a ubytování již není volné, má zákazník nárok na bezodkladné vrácení zaplacené částky, pokud si nevybere zájezd jiný. Viz také Obchodní podmínky.

Do jakých zemí potřebuji vízum a jak ho vyřídím?

Pro vstup do zemí, se kterými nemá Česká republika bezvízový styk, je nutné mít vyřízené vízum. Podle účelu pobytu se víza dělí na turistická, tranzitní a služební (business). Udělení či neudělení víza je jen a pouze v kompetenci zastupitelského úřadu dané země. V případě neudělení víza neexistuje odvolání a poplatek za vyřízení se nevrací.
Víza do turisticky nejnavštěvovanějších destinací vám můžeme zajistit my spolu s pořadatelskou cestovní kanceláří. V některých zemích je koupíte přímo na letišti po přistání. Konkrétní informace vám vždy sdělíme před podepsáním smlouvy, spolu s dalšími detaily.
Pokud si vízum zařizujete sami, veškeré podrobnosti naleznete na webu Ministerstva zahraničí ČR na www.mzv.cz. Setkali jsme se však už také s tím, že zde byly uvedeny některé neaktuální informace, proto je lepší si danou informaci vždy ověřit telefonicky.
Další informace o vízech a podmínkách vstupu do země naleznete v popisu destinace a na stránce Víza, kde si můžete vízum rovnou objednat.

Doporučujeme zažádat o víza s dostatečným předstihem a předem si zkontrolovat všechny potřebné dokumenty.

Jak postupovat v případě lékařského ošetření v zahraničí?

Konkrétní pokyny pro postup při vyhledání lékařské pomoci na dovolené dostanete zároveň s kartičkou cestovního pojištění, popř. je najdete na webu pojišťovny, u které máte cestovní pojištění sjednáno.
Obecné instrukce lze shrnout takto:
- ambulantní ošetření zaplaťte přímo lékaři a schovejte si doklad
- při hospitalizaci se osobně, nebo prostřednictvím jiné osoby spojte s asistenční službou své pojišťovny
- pojistnou událost nahlašte po návratu své pojišťovně a dodejte jí originály dokladů o zaplacení
Cestovní pojištění

Kdo je infant?

Infant je dítě do dvou let věku (do 1,99 let). Většinou neplatí nic, nebo jen jednorázový poplatek, ale také nemá nárok na sedadlo v letadle, lůžko a služby v hotelu. Věk dvou let nesmí dovršit ani během dovolené. Pokud se tak stane, musí u leteckých zájezdů většinou platit 60% ceny letenky, protože na zpáteční let již musí mít letenku.

V některých hotelech je možno objednat dětskou postýlku. Tento požadavek je dobré nahlásit již při rezervaci zájezdu.

Nezapomeňte že i novorozeně musí mít pas, pokud cestuje do zahraničí! Vyřiďte mu také cestovní zdravotní pojištění

Co je základní palivový příplatek?

V cenách většiny zájezdů je základní palivový příplatek odpovídající určité cenové hladině leteckého paliva. K ní jsou vztaženy všechny kalkulace. V případě ceny vyšší si cestovní kancelář vyhrazuje právo na zavedení palivové taxy. Její výše bude dána aktuální cenou na trhu.

Co znamená fakultativní výlet?

Fakultativní služba není součástí zájezdu, ale je možno si ji dokoupit. Nejčastější fakultativní službou jsou výlety v místě pobytu a cestovní pojištění. Tyto služby nejsou v ceně zájezdu a je na vašem rozhodnutí, zda si je koupíte, nebo ne. Fakultativní výlety jsou většinou organizovány místní spolupracující agenturou a koupit si je můžete u delegáta ck v místní měně. Někdy je možno fakultativní výlety zakoupit přímo se zájezdem. Tuto informaci vám sdělíme při rezervaci zájezdu.

Co znamená soft all inclusive, light all inclusive, ultra all inclusive, dine around..?

Tyto informace jsou pouze orientační. Konkrétní podoba stravovacích konceptů je v různých destinacích a hotelech různá. Informace většinou najdete u detailu zájezdu.

All inclusive je plná penze (snídaně, oběd, večeře a někdy také svačiny) s vybranými nealkoholickými a alkoholickými nápoji místní výroby. Může být omezeno dobou a prostory, tedy kdy a kde platí (např. 10-22 h v hlavní restauraci, apod.).
Soft nebo light all inclusive je rovněž plná penze s nápoji, ale nápoje se podávají pouze během stravování v prostorách určených hotelem. Někdy to může být také all inclusive bez alkoholických nápojů a svačin.
Ultra all inclusive vám většinou zajistí, že v celém resortu nemusíte platit vůbec za nic a nikdy. Kromě hlavních jídel zahrnuje i občerstvení během dne, snack bar 24 hodin denně  a neomezenou konzumaci nápojů, včetně značkového importovaného alkoholu. V některých destinacích je v ceně rovněž plážový servis (slunečníky a lehátka).
Dine around je možnost vyměnit hlavní jídlo v hotelu za jídlo v některé z okolních restaurací nebo hotelů, které jsou do programu zapojeny.
Zesílená polopenze je polopenze s polévkou k obědu. Tedy snídaně, polévka, večeře. Setkáte se s ní většinou v kempech.

Co znamená plážový servis?

Plážový servis je poskytování lehátek a slunečníků na pláži. Někdy je v ceně zájezdu.

Jaký je rozdíl mezi studiem a apartmánem, jaké jsou typy ubytování?

Studio je většinou jedna místnost s kuchyňkou a sociálním zařízením, kterou používáte pouze Vy.
Apartmán má více místností, může mít také kuchyňku a sociální zařízení, o které se ale dělíte s ostatními obyvateli apartmánu. Tzn. pokud jedete třeba dvě rodiny a budete bydlet v jednom apartmánu, budete mít oddělené ložnice, ale společnou kuchyň i sociální zařízení.

Obecné definice ubytování:

  • dvoulůžkový pokoj - pokoj se dvěma lůžky oddělenými nebo jedním velkým lůžkem (manželská postel), s vlastním sociálním zařízením na pokoji
  • jednolůžkový pokoj - pokoj s jedním lůžkem nebo i dvěma lůžky, obsazený pouze jednou osobou, s vlastním sociálním zařízením na pokoji
  • rodinný pokoj - jedná se o větší dvoulůžkový pokoj, ve kterém je možné ubytovat nejméně 2 dospělé osoby a 2 děti
  • apartmán - jedná se o jednu nebo více samostatných místností ( např. 1 ložnici + 1 obytnou místnost s možností přistýlky a kuchyňským koutem vybaveným základním nádobím, elektrickým nebo plynovým vařičem a ledničkou), s vlastním sociálním zařízením
  • studio - jedná se o jednu místnost s nejméně 2 lůžky a kuchyňským koutem vybaveným základním nádobím, elektrickým nebo plynovým vařičem a ledničkou
  • mezonet - jedná se o patrovou místnost (místnosti) s možností ubytování 3 a více osob, v některých případech vybavenou i kuchyňským koutem
  • suite - hotelový typ apartmá bez kuchyňského koutu s možností využití veškerého hotelového servisu
  • bungalov - ubytovací jednotka, která tvoří samostatný stavební celek v obdobném uspořádání a vybavení jako má apartmá
  • přistýlka - může se jednat i o rozkládací gauč nebo křeslo

Typy apartmánů a názvosloví:

  • mono = apartmán s jednou místností (příklad zápisu v ceníku: mono 2+1 = apt. s 1místností, 2 lůžky a 1 přistýlkou)
  • bilo = apartmán se 2 místnostmi (příklad zápisu v ceníku: bilo 4 = apt. se 2 místnostmi a 4 lůžky)
  • trilo = apartmán se 3 místnostmi
  • quadrilo = apartmán se 4 místnostmi
  • penta = apartmán s 5 místnostmi

Jaký je rozdíl mezi twin a double pokojem?

Oba pokoje jsou dvoulůžkové, ale twin znamená dvě oddělená lůžka a double je dvoulůžko (manželská postel). V angličtině narazíte také na pojmy kingsize a queensize bed. To jsou manželské postele, které se liší rozměry (kingsize je větší).

Co to je francouzské lůžko?

Francouzské lůžko, nebo postel francouzského typu je většinou čalouněné lůžko, která má zadní i boční čelo, takže se často umísťuje např. do rohu. Může to být jednolůžko i dvoulůžko.

Co znamená když je uvedena délka zájezdu 1 den?

U pobytů s vlastní dopravou si můžete v některých ubytovacích zařízeních zvolit libovolnou dobu pobytu (většinou je u nich uvedena délka pobytu 1 nebo 2 dny a cena za 1 noc). Týká se to zejména ubytování ve vilách a penzionech v Rakousku, Itálii a Chorvatsku. V některých případech ale ubytovatelé stanoví minimální počet nocí a za pobyty kratší požadují příplatek. Tato informace je buď uvedena v informacích, nebo vám ji sdělíme při rezervaci.

Co je kontinentální snídaně? Jaké jsou typy snídaní?

Hotely mohou mít různé typy snídaňových konceptů.

  • Kontinentální snídaně obsahuje chléb či pečivo, rostlinný tuk nebo máslo, marmeládu, med, kávu nebo čaj.
  • Rozšířená kontinentální snídaně je kontinentální snídaně doplněná o větší výběr chleba, marmelády nebo džemu, studených nápojů a sýrů nebo studených masných výrobků.
  • Anglická snídaně obsahuje místo pečiva toast a navíc smažená vajíčka a opečenou slaninu.
  • Americká snídaně je nejbohatší a obsahuje výběr studené i teplé kuchyně.

Co znamená cestovní pojištění C2C Asistent?

V případě zpoždění, zrušení, přesunu letu apod. máte nárok na kompenzaci ve výši 250 - 600 € na osobu a to i u charterových letů.

Dovln.cz vám ke každému leteckému zájezdu nabízí předplacení si služby na vymožení vašeho nároku společností Click2claim, která se tím zabývá profesionálně. Cena za předplatné služby je 49 Kč/os. 
Pojištění zpoždění letu

Co znamená Fly and Drive (Fly & Drive)?

Fly and Drive je balíček cestovních služeb, který zahrnuje letenku do destinace a zpět a pronájem auta. Často také transfer z/na letiště a ubytování (Fly & Drive & Sleep). Jelikož jde o pobytově-poznávací zájezdy, ubytování je většinou zajištěno v různých (ale předem daných) hotelech v destinaci. Mnohdy dostanete také doporučený itinerář, ale která místa navštívíte a jak si pobyt zorganizujete je na vás.

Jaké mám dát bakšišné a je to povinné?

V arabských zemích je za služby zvykem téměř všude a vždy platit tzv. bakšišné. Bakšišné není povinné, ale není neobvyklé, že se kvalita služeb přímo odvíjí od ochoty dát, či nedat bakšiš. Bakšiš je totiž považován za regulérní část příjmu zaměstnanců v cestovním ruchu.

Některé CK zahrnují bakšišné rovnou do svých cen, což je vždy uvedeno ve Smlouvě o zájezdu, některé vybírají bakšišné na konci zájezdu, ale jeho výši ponechávají na turistech a další ho nevybírají vůbec a nechávají to plně v rukou každého jednotlivce.

Jsem jiné státní příslušnosti než ČR, mohu s vámi cestovat?

Ano můžete. Nově je povinností pořadatele zájezdu zjistit vám podmínky vstupu do země, kam s námi budete cestovat. V případě vízové povinnosti si ale vízum již vyřizujete sami.
Pokud nejste z EU, může nastat problém pouze u dotovaných zájezdů pro seniory 55+, které jsou primárně určeny právě pro občany EU. V tomto případě nás kontaktujte emailem.

Do zahraničí cestujeme s vnoučaty. Jaké potřebujeme doklady?

Prarodiče cestující do ciziny s vnoučaty, by si měli nechali ověřit doklad, ve kterém je uvedeno, že mají od rodičů dítěte svolení vycestovat s ním do zahraničí.

Stačí ručně napsané prohlášení ověřené na poště. Dítě musí mít svůj vlastní pas nebo občanský průkaz a jeho číslo je potřeba v prohlášení uvést. Ověřené prohlášení stačí mít v češtině, kdyby bylo potřeba na letišti v ČR. U odletu z destinace je většinou delegát, který v takovém případě pomůže.